Späť na zoznam
Cyklistika

Rajecké Teplice - Rajecká Lesná - Rajec

Rajeckých Teplíc sa vydáme na cestu do Konskej a ďalej hore do Kamennej Poruby. Prejdeme celú obec a úplne na konci, na mieste, kde začína nová lesná asfaltka sa prudko stočíme doprava a miernym stúpaním dôjdeme na okraj lesa. Nespevnenou poľnou cestou sa dostaneme popri lese do obce Ďurčiná. Okolo kostola Sedembolestnej Panny Márie prejdeme na cestu smerom na juh spájajúcu Ďurčinú s Rajeckou Lesnou. V Rajeckej Lesnej sa môžeme zastaviť na návštevu Slovenského Betlehema – dreveného, vyrezávaného unikátu. Vyrazíme na cestu späť dolu obcou na hlavnú cestu a tam, oproti závodu Kofola, sa vydáme doprava dolu Rajeckou dolinou. Zaujímavé, v porovnaní s jazdou po hlavnej ceste, je odbočiť hneď z hlavnej cesty (1/64) doľava, do miestnej časti Rajeckej Lesnej – Trstená. Odtiaľ prejdeme poľnou cestou okolo prírodnej rezervácie Šujské rašelinisko do Šuje a odtiaľ zase po hlavnej ceste do Rajca. V meste odbočíme na kúpalisko Veronika a na parkovisku prejdeme cez lavičku na chodníček priamo do Jasenového. Tam, okolo kaplnky, sa napojíme na cestu do Zbyňova a odtiaľ po žltej turistickej značke popri rieke Rajčianka do Rajeckých Teplíc.

Dĺžka trasy: 28 km, obtiažnosť: nenáročná až stredne náročná

Projekt realizovaný s finančnou podporou Ministerstva dopravy Slovenskej republiky.