Žilina - Rajec
dĺžka:
23.4 km
prevýšenie:
480/370 m (pozor uvádza sa smere popisu trasy)
náročnosť:
REKREA (ľahké) - MTB TRASY
povrch:
asfalt, štrk, prírodný povrch
GPX:

Začiatok modrej trasy č. 2409 je v mestskej časti Žiliny - Bánová. Od križovatky so žltou cykloturistickou trasou č. 8402 vedie po frekventovanejšej ceste popod sídlisko Hájik cez menšie sedielko do obce Hôrky. Pred Ovčiarskom odbočí trasa vľavo na Brezany, kde sa opäť nakrátko stretne so žltou trasou č. 8402. Za touto obcou sa povrch zhorší a po prekonaní krátkeho strmšieho stúpania a následného zjazdu po rozbitej asfaltovej ceste je na križovatke treba odbočiť vľavo na obec Lietava. Ešte pred prvými domami v Lietave je potrebné odbočiť ostro doprava na obec Podhorie. V týchto miestach sa trasa stretá so zelenou trasou č. 5405 a tesne pred obcou Podhorie na križovatke trás sa dotkne aj modrej trasy č. 2410. Asfaltové stúpanie okolo PD Babkov dovedie trasy č. 2409 a 5405 cez Babkov na začiatok dedinky Kňazova Lehota, kde sa trasy rozdelia. Modrá trasa č. 2409 odbočuje doprava, pri posledných domoch sa jej povrch mení na lesnú cestu a pomaly začne stúpať. Najstrmšia pasáž končí kúsok pred vrcholom stúpania. V zjazde zo sedla pri kríži je potrebná opatrnosť, lebo v hlinitom povrchu je vyrytých niekoľko koľají od traktorov a motoriek. Tento horší úsek meria cca 400 metrov a končí napojením na šotolinovú cestu, ktorá vedie okolo bývalého Detského tábora do obce Zbyňov. Tesne pred koncom sa táto trasa spojí s trasou č. 2440 - Rajeckou dolinou na 2 kolesách. Koniec má na križovatke trás v pravoúhlej zákrute kúsok od Obecného úradu Zbyňov.

Zdroj: https://www.cykloportal.sk/

stiahnuť GPX súbor
Newsletter zostaňme v kontakte
Projekt realizovaný s finančnou podporou Ministerstva dopravy Slovenskej republiky.