Späť na zoznam
TURYSTYKA ROWEROWA

Fačkov - Rajecká Lesná

Táto cyklotrasa je charakteristická miestami s pomerne strmým stúpaním. Z obce Fačkov sa vydáme po modrej značke (červenej cykloznačke) do záveru Suchej doliny a v sedle odbočíme doľava. Po výjazde do sedielka nasleduje mierne klesanie a potom po vrstevnici do sútoku potokov, kde sa dostávame do masívneho kotla pod hlavným hrebeňom Lúčanskej Malej Fatry. Potok z východnej strany tu tečie priamo z Vríčanského sedla. Neustále sa pohybujeme v horskom prostredí zmiešaných lesov. Pokračujeme po cestičke okolo Chaty pod Čiernou skalou doprava ďalej cez les, napájame sa na modrú cykloznačku zhora a kľukatíme sa dolu do Rajeckolesnianskej doliny. Krásnu údolnú scenériu dotvára potok a komfortná asfaltka. Po oboch stranách potoka pozorujeme rovné fluviálne terasy. V samotnej obci Rajecká Lesná stojí za to pozrieť naozaj unikátny Slovenský Betlehem a navštíviť baziliku – načerpať silu v duchovnej tôni tejto kresťanskej svätyne. Pre náročnejších bikerov je tu možnosť prechodu do Turčianskej kotliny cez Vríčanské sedlo po modrej do Vrícka. Alebo úplný extrém je na Fačkovské sedlo (po hlavnej ceste a potom doprava zo sedla hore zjazdovkou (Homôľka) do Čičmian cez sedlo Javorinka.

Dĺžka trasy: 13 km, obtiažnosť: náročná

Projekt realizovaný s finančnou podporou Ministerstva dopravy Slovenskej republiky.